-
-
-
Tổng tiền thanh toán:
-
-
Thông tin
-
Tìm sách theo yêu cầu
Surviving Images explores the prominent role of cinema in the development of cultural memory around war and conflict in colonial and postcolonial contexts. It does so through a study of three historical eras: the colonial period, the national-independence struggle, and the postcolonial. Beginning with a study of British colonial cinema on the Sudan, then exploring anti-colonial cinema in Algeria, Egypt and Tunisia, followed by case studies of films emerging from postcolonial contexts in Palestine, Iran, Lebanon, and Israel, this work aims to fill a gap in the critical literature on both Middle Eastern cinemas, and to contribute more broadly to scholarship on social trauma and cultural memory in colonial and postcolonial contexts. This work treats the concept of trauma critically, however, and posits that social trauma must be understood as a framework for producing social and political meaning out of these historical events. Social trauma thus sets out a productive process of historical interpretation, and cultural texts such as cinematic works both illuminate and contribute to this process. Through these discussions, Surviving Images illustrates cinema's productive role in contributing to the changing dynamics of cultural memory of war and social conflict in the modern world.
Tại web chỉ có một phần nhỏ các đầu sách đang có nên nếu cần tìm sách gì các bạn có thể liên hệ trực tiếp với Thư viện qua Mail, Zalo, Fanpage nhé
Đăng ký nhận tin qua email
Hãy đăng ký ngay hôm nay để nhận được những tin tức cập nhật mới nhất về sản phẩm và các chương trình giảm giá, khuyến mại của chúng tôi.